V posledních letech se začíná zdát, že informace a náplň internetu jsou utlačovány do pozadí reklamou. Dnes už se prakticky zdá být nemožné přehrát si více jak jednu písničku bez účasti dvou až tří reklam. Původní pozitiva internetu tedy začínají být spíše frustrací, kdy se musíme proklikat přes tucty reklam, než se vůbec dostaneme k jádru toho, co hledáme.
Ano, jsou zde jisté kroky, které můžeme podniknout k tomu abychom se nemuseli s reklamou tak často potýkat. Ale upřímně, kdo je na to taky technicky zdatný, případně má neustále čas se věnovat vypínání a zakazování reklam? Uživatelská pohodlnost tím klesá. Není to, ale jen o uživatelské spokojenosti. Je to i o našich peněženkách. Ono načtení a spuštění reklamy taky něco stojí. Stojí to data z našich balíčků, které si my platíme. Upřímně, data mizí závratnou rychlostí a o tom, kolik z našich dat jde do nevyžádaných propagací, nemáme ani řádný přehled.
Všechno něco stojí, a to nutí se začít zamýšlet, jak se s tím dá vlastně bojovat? Trh s reklamou je přesycený a nabídka převyšuje poptávku. Momentálně si každý může propagovat co chce, za pár kaček. Zdá se to být výplachem mozku pro obyčejné spotřebitele internetu. Celá situace začíná být komplikovanou disciplínou. Pokud si uživatel nastaví své prohlížeče tak, aby nezobrazovali reklamu, stává se, že se na danou stránku a její obsah v podobě videí už ani nedostane. Stahujeme aplikace, které jsou sice zadarmo, ale sama „apka“ vám poté přátelsky nabídne zakoupení verze bez reklam. Je dobré to zvážit, zda vám v konečném důsledku zakoupení verze bez reklam neušetří jak čas, nervy tak i peníze za data, které měsíčně investujete.
Může za tuto situaci především konzumní způsob života? Máme zde jako uživatelé nějaké možnosti, jak to změnit? Nebo zůstaneme zaplaveni reklamami, které nás v konečném důsledku nepřímo nutí neustále něco kupovat?